Gackowska Dietetyk > BADANIA

monika gackowska dietetyk bydgoszcz badania
diagnostyka alergii pokarmowych typu opoznionego
profil kwasow organicznych
badania genetyczne
analiza pierwiastkowa wlosa
mikrobiota jelitowa
glutendetect

Skierowanie na badania

W pliku „jak przygotować się do pierwszej wizyty” otrzymanego droga mailową od Rejestracji lub pobranego ze strony znajdziecie Państwo wykaz badań, które warto wykonać przed pierwszą konsultacją w gabinecie. Jeśli posiadacie wyniki nie starsze niż sprzed 3 miesięcy nie ma konieczności powtarzania danych parametrów laboratoryjnych.

W rejestracji jest możliwość pobrania skierowania na badania w laboratorium ALAB w Bydgoszczy (budynek Polikliniki przy Szpitalu Wojskowym w Bydgoszczy) wskazane w punkcie nr 5 w cenie 280 zł (płatność przy odbiorze w rejestracji). Wybrane badania sprawdzamy również podczas wdrożonej dietoterapii – dietetyk wedle kondycji klinicznej sugeruje wykonanie wybranych parametrów.

W gabinecie jest możliwość wykonania pełnej diagnostyki: nietolerancji pokarmowych, testów na utajone nadwrażliwości pokarmowe (laboratorium VitaImmun oraz Instytut Mikroekologii), mikrobioty jelitowej (laboratorium VitaImmun oraz Instytut Mikroekologii), badań genetycznych (laboratorium Euroimmun/Centrum Badań Genetycznych DNA w Poznaniu), analizy pierwiastkowej włosa (laboratorium Lifelinediag) czy profilu kwasów organicznych (laboratorium VitaImmun, Genom).

Jeśli są podejrzenia chorób, dolegliwości o określonym podłożu – potrzebne będzie wykonanie dodatkowych badań, typu badania genetyczne, badania przeciwciał w kierunku konkretnych chorób autoimmunologicznych, badania nietolerancji pokarmowych, badania alergii pokarmowych, analiza kału, analiza włosa, testy oddechowe. Badania te niestety nie należą do tanich, dlatego należy się liczyć z kosztami rzędu 250-2000zł (ceny badań uzależnione są od laboratorium i rodzaju badań zleconych). Ostateczną decyzję o tym czy zostaną wykonane badania podejmuje oczywiście pacjent. Dodatkowe badania (kolejne, kontrolne) mogą być zlecane również podczas całego okresu współpracy dietetycznej, aby określić czy postępy dietoterapii zmierzają w pożądanych kierunku.

monikagackowska.dietetyk
2531
 Photos
2035
 Followers
2413
 Following
Zupa sztoszik! Miała być botwinka a wyszedł.....krem z botwinki i batatów czyli weekendowe czyszczenie zawartości lodówki 😊
---------------------------------------------------
Potrzebujesz:
- pęczek botwinki;
- 2 duże bataty;
- 2 cebule;
- 5 młodych marchewek;
- 1 pietruszka;
- 2 ekologiczne kostki rosołowe;
- masło klarowane;
- sól himalajska, pieprz, ocet ryżowy.
----------------------------------------------------
W woku rozgrzałam masło klarowane, dodałam obrane i pokrojone w kostkę warzywa. Poddusilam. Przełożyłam do szybkowaru, zalalam wodą do wysokości warzyw, wrzuciłam kostki rosołowe i przyprawy. Po 10 minutach zblendowalam, dodałam mleko kokosowe i posiekany koperek. Pyszności😍

#zupa#zupakrem#botwinka#bataty#szybkakolacja#dietetycznie#prostoizdrowo#instafood#dietetykwkuchni#Uwielbiam sezonowe szybkie posiłki - szczególnie mając dostęp do ekologicznych warzyw. 🥬🥑🍌Dziś koktajl - liście botwinki, borówki, awokado, banany, mleko kokosowe i woda wapniowo - magnezowa (warto po nią sięgnąć będąc na diecie bezmlecznej). Szybko i smacznie!
----------------------------------------------------------------------------
🥗Mój typowy dzień jedzeniowy w III trymestrze ciąży: (III trymestr to stan katabolizmu, w 40 tyg ciąży zapotrzebowanie płodu na węglowodany to ok. 75g co odpowiada 1/2 torebce ryżu + 1 banan.
----------------------------------------------------------------------------
- ŚNIADANIE białkowo - tłuszczowe (dobrej jakości kiełbaska lub ryba wędzona z @frymarkbydgoski na bazie ekologicznych sałat, duuużo warzyw, solidnie skropione olejem rzepakowym, konopnym, lnianym, z awokado czy wiesiołka;
- II ŚNIADANIE - owoce niskowęglowodanowe typu borówki, truskawki + orzechy bądź koktajl jak na załączonym zdjęciu. 2 x w tygodniu jogurt kozi od @malinowychrusniak_serykozie
- OBIAD: białkowo - tłuszczowy, głównie ekologiczne mięso + warzywa (m.in szparagi, młoda kapusta, botwinka, fasolka szparagowa), rzadko ryby ze względu na brak dostępności do dobrej jakości;
- KOLACJA: chleb gryczany z hummusem, pastami warzywnymi + duża ilość zieleniny.

Po drodze zakwas z buraków ekologicznych, woda z pyłkiem, miodem i cytryną i duuużo wody :)
Moja słabość to kawa z energią do kawy od @palce.lizac i małe grzechy czyli sorbety malinowe od Grycan.
 #instafood#koktajl#mlekokokosowe#botwinka#banany#borowki#dairyfree#szybkieposilki#sezonowo#zdroweposilki#dietetyk#ciaza#zywieniewciazy#3trymestr#healthyeating#cojescwciazy#lowcarb#mumtobe#zdrowenawyki#pomyslnakoktajl#Zaglądajcie jutro o godzinie 18:00 na FB Centrum Dietetyki Funkcjonalnej! Czekam na Wasze pytania. Do usłyszenia!
Monika

#livea#redukcja#dieta#zbilansowanadieta#zdroweodchudzanie#dietetyk#dietetykakliniczna#odchudzanie#badanialaboratoryjne#Jak wygląda/wyglądała u Was aktywność w ciąży? My nadal praktykujemy jogę (wskazaną od 14 tygodnia ciąży w Przestrzeń Jogi w Bydgoszczy) 2 x w tygodniu oraz zaczęliśmy zajęcia AKTYWANA MAMA pod okiem trenera, który ukończył kurs Medical Prenatal Training, również 2 x w tygodniu w @flow_motion_studio w Bydgoszczy. Dodatkowo wszędzie staramy się chodzić na pieszo, a w niedzielę na godzinny, dłuższy spacer (aktualnie 8 miesiąc ciąży). #aktywnoscwciazy#ciaza#aktywnamama#beactive#dietetyk#mumtobe#pregnancy#ruch#
?
Monika Gackowska - ZnanyLekarz.pl